Amatorska naprawa samochodów – czy to bezpieczne??

Rodacy mają dziwne upodobanie do robienia wszystkiego po swojemu, czyli zmysł do kombinowania różnorodnego typu – na zasadzie wyrażenia – Polak potrafi. W dyscyplinie motoryzacyjnej ta predyspozycja też ujawnia się na każdym kroku. Mamy preferencje do przerabiania własnych aut, usprawniania ich bez udziału licencjonowanych fachowców tym zakresie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na własną rękę lamp ksenonowych. Taki komplet nowoczesnego oświetlenia tego typu w autoryzowanym punkcie sprzedaży, wspólnie z montażem jest wydatkiem co najmniej paru tysięcy złotych. By wobec tego zaoszczędzić, wielu naszych rodaków pozyskuje na bazarach oświetlenie tego rodzaju, podobno oryginalne, wydając około 300 do 400 zł. Takie lampy, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a czasami wyraźnie może narobić szkody w trakcie jazdy, kiedy razimy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Kolejna kwestia to kontrola drogowa, kiedy tak właściwie bardzo uważny policjant, po ujawnieniu, jakie posiadamy lampy ksenonowe, ma prawo zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Jak najbardziej do tego w zestawie dostajemy mandat atut punkty karne – nie zawsze należałoby, wobec tego kombinować w takich sprawach.

Filtry DPF i katalizatory

Wróćmy jednak do bardziej znacznych problemów – filtry DPF oraz katalizatory. Wielu Polaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest oczywiście niezgodne z prawem. Czasami zamiast usuwać, lepiej wyczyścić katalizator i DPF. Przedstawiają to zawodowcy, jakich wolno odnaleźć na stronie internetowej wymiana fap. Czasami w razie awarii wystarczy czyszczenie DPF (dzisiaj niektóre polskie profesjonalne serwisy oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, płucząc filtr wodą z dodatkiem detergentów pod ciśnieniem – taka technika jest dużo skuteczniejsza, aniżeli tradycyjne wypalanie filtra) a w pewnych sytuacjach jego wymiana. Tu jednak uwaga – nowoczesne samochody są naszpikowane komputerami i domorosłe czyszczenie filtra ma prawo skutkować jeszcze większymi komplikacjami – radzimy udać się z tym do ekspertów. Warto również dodać, że usuwanie katalizatorów i filtrów DPF jest w Polsce nielegalne.

Często zdarza się, iż posiadany samochód nie spełnia wszelkich oczekiwań swojego właściciela. Jeśli zakup oryginalnego samochodu nie wchodzi w grę, poprawnym pomysłem jest poddanie własnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to pochodzi z języka angielskiego oraz ma znaczyć dopasowywanie bądź regulację. W praktyce tuning użytkuje się, żeby polepszyć osiągi wozu. Dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać większe prędkości oraz obroty silnika. Może posiadać też poprawniejsze przyspieszenie. Ostatnimi czasy coraz to częściej przez tuning rozumie się dekorowanie samochodu od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa też tuningiem optycznym. Nie wszyscy jednakże uznają tą formę za tuning. Skoncentrujmy się jednak na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu oczyszczania katalizatora oraz naprawa filtra FAP. Jest to forma tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy silnika

•​Poprawi osiągi auta

•​Obniży zużycie paliwa

Jak dostrzega się, tuning mechaniczny nie musi łączyć się jedynie z chipami oraz zwiększaniem ilości koni mechanicznych – czasami normalne zajęcie się katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych zezwala na znaczącą poprawę dla samochodu.

Być może zaciekawi Cię również naprawa filtra FAP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *