Schorzenia dotykające stóp i paznokci

Nasze stopy mogą być dotknięte przez przeróżne choroby. Z nich zwykle, bo w ponad połowie wypadków, nasze stopy są zaatakowane przez grzybicę. Na skutek niej nasze paznokcie stają się żółte i zdecydowanie grubsze. Zachorowaniu na grzybicę paznokci dopisuje noszenie niepraktycznego, przede wszystkim nazbyt małego obuwia. Inną chorobą jest tzw. zespół zielonych paznokci, której zazwyczaj ulegają osoby zmywające naczynia i namaczający dłonie w detergentach. W tkankach wału paznokciowego może powstać natomiast stan zapalny, zwany zanokcicą. Nareszcie choroby wirusowe mogą wywołać brodawki płytek paznokciowych, jakich efektem może być brak wzrastania paznokcia. Wszelkie te schorzenia wolno odkryć oraz adekwatnie wcześnie je leczyć to właśnie dzięki różnego rodzaju badaniom, w szczególności badaniom bakteriologicznym i badaniom chemicznym składu paznokcia. Chorobom tym można także zawczasu zapobiegać poprzez godziwą pielęgnację paznokcia, jakkolwiek w razie konieczności także zmiana sposobu odżywiania i obuwia.

Wspominaliśmy już, że paznokcie niejednokrotnie ulegają urazom mechanicznym. Pod taki charakterystyczny rodzaj urazu wolno podciągnąć też obgryzanie paznokci. Występuje bezsprzecznie tylko u rąk, choć może jakiś cyrkowiec lub gimnastyk potrafiłby też obgryzać paznokcie u nóg. Jest bezsprzecznie oznaką wielkiego zdenerwowania i kiepskich nawyków, częściej napotykane u młodych ludzi. Obgryzać można też skórki w okolicach paznokci. 

Gdzie się udać, aby mieć piękne oraz zdrowe stopy?

By posiadać ładne oraz zadbane stopy, trzeba je naturalnie codziennie pielęgnować, jednak też dbać o właściwe buty i leczenie schorzeń paznokci, jeżeli takowe już na stopach występują. Jeżeli jednakże profilaktyka nie pomaga, polecamy podolog ursynów – podolodzy to lekarze, jacy specjalizują się w leczeniu chorób stóp, dłoni i paznokci. Powróćmy jednak do dbania o stopy – jedną ze szczególnych odmian dbałości o stopy jest zastosowanie stosownej diety. Co wobec tego powinniśmy jeść? Potrzebne jest zapewnienie organizmowi dobrej ilości białek, w tym aminokwasów egzogennych, występujących w białkach jaj, mleku, serach i ryżu, dalej wapnia, znajdującego się w mleku, żółtkach jaj, serach, później żelaza z czerwonego mięsa bądź też natki pietruszki, krzemu, którego przede wszystkim wiele jest w świeżych owocach oraz warzywach, magnezu, który jest składnikiem kakao, czekolady i migdałów, i cynku, który jest zawarty m.in. w burakach, kapuście i kiełkach pszenicy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *