Prowadzisz działalność gospodarczą w Krakowie i rozglądasz się za działaniami marketingowymi? Pozycjonowanie stron w Krakowie to działanie, które prędzej czy później powinna wdrożyć każda osoba promująca w sieci swoje usługi czy produkty. Bez pozycjonowania strona internetowa zginie w gąszczu konkurencji i trudno będzie do niej trafić potencjalnym klientom.
Pozycjonowanie stron warto zacząć od analizy konkurencji i jej działań, a także przeprowadzenia audytu SEO, który pozwoli na zbadanie kondycji witryny pod kątem pozycjonowania i rozpoczęcie działań po konkretnych zmianach. Większość stron nie jest idealnie zoptymalizowana, dlatego pewne jest, że trzeba będzie wykonać kilka działań z zakresu optymalizacji.
SEO i pozycjonowanie strony
SEO, czyli optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki to niezbędny zabieg, dzięki któremu pozycjonowanie będzie bardziej skuteczne. SEO to niezbędny proces, przez który warto przejść, aby witryna była dobrze odczytywana przez robota Google i lepiej dopasowana do potrzeb użytkowników. Audyt, optymalizację i linkowanie warto powierzyć specjalistom, którzy zajmują się pozycjonowaniem stron w Krakowie. Jednym z działających na rynku Krakowa specjalistów SEO jest Mateusz Kozłowski.
Od czego zależy miejsce strony w rankingu?
Czynników od których uzależnione jest miejsce danej strony w rankingu jest wiele. Ranking układany jest nie tylko ze względu na „moc” konkretnej strony, ale także jej konkurencji. Należy zdać sobie sprawę, że ranking wyszukiwarki Google to materia, która ulega nieustannym zmianom i dlatego walka o najwyższe pozycje jest tak zacięta. Nawet jeśli już raz udało się osiągnąć dobre wyniki witryny, to nie jest powiedziane, że zostaną one tak na zawsze. Specjaliści jednak wiedzą, że z perspektywy wyszukiwarki ważne są parametry takie jak:
- responsywność, czyli dopasowanie witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych,
- waga strony,
- szybkość ładowania witryny, która ma bardzo duży wpływ również na odczucia użytkowników,
- ilość przekierowań,
- czystość kodu HTML,
- poprawna struktura linków URL,
- dobry stosunek ilości treści do kodu strony,
- ilość linków przychodzących,
- oryginalny tekst nasycony słowami kluczowymi,
- poprawna hierarchia nagłówków i wiele innych.
Jak widać parametrów nad którymi należy pracować jest naprawdę wiele, aby uzyskać dobre miejsce w rankingu wyszukiwarki. To właśnie sprawia, że pozycjonowanie stron nie należy do najłatwiejszych zadań.