Branża ecommerce każdego roku odnotowuje wzrosty. Swoistym, pozytywnym dla tej dziedziny przełomem była pandemia, która sprawiła, że wielu z nas zaczęło robić zakupy online – sam trend utrzymał się jednak i obecnie korzystających ze sklepów internetowych wyraźnie przybywa. Taka sytuacja oznacza zdecydowanie większe szanse w zdobywaniu potencjalnych klientów, ale również większą konkurencję. Jedną z dróg do sukcesu i wyróżnienia się na tle konkurencji może okazać się współpraca z agencją e-commerce. Jak wybrać dobrą i skuteczną? Sprawdź nasze wskazówki.
1. Czym jest agencja ecommerce?
2. Jak wybrać dobrą i skuteczną agencję ecommerce?
3. Tworzenie i pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli o co zapytać przed podpisaniem umowy
Pamiętaj, że marketing internetowy wymaga czasu, dlatego również i w branży e commerce wyniki działań nie będą widoczne od razu. Sprawdzone przez wieloletnie doświadczenie agencje są jednak w stanie oszacować horyzont czasowy, w którym możesz liczyć na pierwsze rezultaty.
Czym jest agencja ecommerce?
Jak można się już domyślać, agencja ecommerce specjalizuje się w kreowaniu i rozwijaniu sklepów internetowych na różnych płaszczyznach. Jej działania obejmują nie tylko typowo w projektowaniu sklepów internetowych i promocję online, ale także działania z zakresu content marketingu, opracowywania strategii rozwoju dla witryn internetowych czy platform mobilnych.
Obszary współpracy są zazwyczaj ustalane na etapie negocjacji, tak aby idealnie odpowiadały potrzebom klienta i temu, czego potrzebują sklep internetowe. Wiele agencji ecommerce proponuje dodatkowo usługi związane z pozycjonowaniem sklepu, kampaniami reklamowymi Google Ads, optymalizacją. Szczegóły znajdziesz na stronie agencji, na przykład na harbingers.io.
Jak wybrać dobrą i skuteczną agencję ecommerce?
Zanim rozpoczniesz poszukiwania agencji e-commerce, warto przemyśleć, jakie cele chcesz osiągnąć oraz w jakim terminie. W przypadku sklepu internetowego głównym celem zazwyczaj jest zwiększenie sprzedaży. Niemniej jednak, przydatne jest sformułowanie bardziej konkretnej listy celów, takich jak: wzrost liczby zamówień, zwiększenie ruchu na stronie czy redukcja liczby porzuconych koszyków.
Poszukaj agencji, która posiada doświadczenie w tworzeniu sklepów internetowych dla firm działających w Twojej branży. Każda branża posiada swoje unikalne cechy, dlatego istotne jest dopasowanie skutecznych strategii reklamowych i promocyjnych online do konkretnego sektora.
Oferty poszczególnych agencji mogą być zróżnicowane. Niektóre agencje e-commerce skupiają się głównie na tworzeniu sklepów internetowych, nie oferując jednocześnie działań marketingowych. Przed podjęciem decyzji o współpracy z konkretną firmą, przeprowadź badanie rynku, aby dowiedzieć się, jakie usługi są w ofercie.
Tworzenie i pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli o co zapytać przed podpisaniem umowy
Zanim ostatecznie podejmiesz decyzję, jakiej agencji powierzyć swoje strony czy sklepy internetowe, dopytaj o kilka rzeczy. Najważniejsze kwestie to:
- sprawdzenie przykładowych case studies i referencji klientów.
- dopytanie o kompetencje członków zespołu odpowiedzialnych za działania przy sklepie internetowym i kampanie reklamowe, np. certyfikaty Google Ads.
- zapoznanie się z procedurami agencji, takimi jak raportowanie, spotkania z klientem i preferowane metody komunikacji,
- dowiedz się, jakie dodatkowe korzyści oferuje agencja, np. szkolenia czy strategię marketingową.
Oczywiście, to tylko przykładowe kwestie, którymi warto się zapoznać. Jeśli pojawią się u ciebie jakiekolwiek pytania, nie wahaj się ich zadać.