Podnośnik dwukolumnowy to jedno z najważniejszych urządzeń w każdym warsztacie samochodowym. Jest to alternatywa dla standardowego kanału, jednak w niektórych przypadkach może on też przyczyniać się do usprawnienia pracy w kanale. Służy on m.in. do sprawnego wymieniania oleju, ogumienia itd. Dodatkowo, wykorzystując możliwości podnośnika dwukolumnowego w szybki sposób można naprawiać uszkodzone fragmenty zawieszenia bądź silnik.
Dwukolumnowy podnośnik samochodowy – kiedy się przydaje?
Podnośnik dwukolumnowy samochodowy to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia w każdym warsztacie samochodowym. Dzięki temu urządzeniu można w sposób sprawny i szybki przeprowadzać wiele czynności i napraw w samochodzie. Mowa tutaj na przykład o naprawianiu silnika czy małych elementów zawieszenia. Dodatkowo, wykorzystuje się go też podczas wymieniania oleju czy ogumienia. W wielu warsztatach dwukolumnowy podnośnik może być używany zamiast kanału bądź jako jego uzupełnienie.
Dwukolumnowe podnośniki znajdziemy nie tylko w dużych warsztatach, ale także w tych mniejszych. Ich duża popularność wynika z tego, iż wykorzystując je można w bardzo łatwy sposób ustabilizować pojazd w czterech miejscach na kilka sposobów. Dwukolumnowe podnośniki dzieli się na kilka rodzajów. Warto znać różnice między nimi, aby móc wybrać taki, który będzie odpowiadał indywidualnym potrzebom.
Podnośniki elektrohydrauliczne i elektromechaniczne
Podnośnik z napędem elektrohydraulicznym to zdecydowanie najbardziej zaawansowany i najnowszy typ tego rodzaju konstrukcji. Ich wyróżnikiem jest fakt, iż wykorzystują zwielokrotnianie siły unoszącej tłoka w ramach układu hydraulicznego. Wyróżnikiem podnośników elektrohydraulicznych jest fakt, iż emitują mniej hałasu oraz pozwalają na zużycie innej energii elektrycznej z racji grawitacyjnego sposobu opuszczania.
Inny popularny typ podnośników to podnośniki elektromechaniczne. Są one nieco większe, ponieważ do ich zamontowania niezbędne jest pomieszczenie mające około 4 m wysokości. Stosuje się w nich dwa bądź jeden silnik elektryczny odpowiadający za napędzanie śruby nośnej.