Nie ma Cię w sieci, nie istniejesz. To powiedzenie nie jest wcale stwierdzeniem na wyrost. od tego, czy klienci będą mogli znaleźć daną firmę w Internecie zależy w dużym stopniu jej sukces. Jednak, aby nie zginąć w tłumie biznesów o podobnym profilu działalności, trzeba zadbać o widoczność w sieci. Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google to klucz do sukcesu. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych. Wrocław, Kraków, Gdynia, Kielce — nie ma znaczenia, gdzie znajduje się siedziba firmy. Żeby przyciągnąć klientów, trzeba ułatwić im znalezienie strony www.
Od czego zależy dobre pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie strony to nic innego, jak taki dobór słów kluczowych oraz układu treści, aby użytkownik mógł ją łatwo odnaleźć za pomocą wyszukiwarki. Z uwagi na to, że 98% polskich użytkowników wyszukuje strony internetowe za pomocą Google na tym narzędziu skupiają się specjaliści od SEO. Skrót ten oznacza Search Engine Optimalisation, czyli szereg działań wpływających na pozycjonowanie stron. Osoby, które się tym zajmują śledzą aktualne trendy, analizują zmieniające się algorytmy i do nich dopasowują strategię.
Pozycjonowanie strony. Jak odnieść sukces?
Jako że praktycznie każdy przedsiębiorca prowadzący firmę potrzebuje strony internetowej, to pojawia się coraz więcej podobnych do siebie treści. Żeby przyciągnąć potencjalnych klientów, trzeba się wyróżnić. Pozycjonowanie stron www to nie tylko dobranie odpowiednich fraz kluczowych i nasycenie nimi treści, ale też dostarczenie przydatnych informacji. Dlatego wiele firm poza atrakcyjnymi opisami produktów i usług decyduje się również na prowadzenie bloga, który nie tylko generuje ruch na stronie, ale również buduje wizerunek marki.
Skuteczne pozycjonowanie stron www
Często popełnianym błędem jest traktowanie pozycjonowania, jako jednorazowej usługi, a nie jako ciągłego procesu. Optymalizacja stron i sklepów internetowych jest skuteczna, wtedy gdy na bieżąco podąża za aktualnymi trendami. Jeśli spada pozycja w wyszukiwarkach trzeba przyjrzeć się temu, jakie frazy są najczęściej wyszukiwane oraz być może zmodyfikować strategię. Skuteczny może okazać się też link building, czyli umieszczanie w różnych zewnętrznych serwisach artykułów sponsorowanych, które generują ruch. Sprawdza się również usprawnienie funkcjonowania strony pod względem technicznym (brak błędów na stronie, szybkość ładowania strony, poprawki pod kątem User Experience).